Organiseren in Kortrijk wordt (nog) eenvoudiger

Kelly Detavernier, schepen van evenementen: “Deze zomer staan we opnieuw klaar voor al jullie evenementen. Het nieuwe evenementenloket is gebruiksvriendelijker, toegankelijker én werkt met een persoonlijkere aanpak, op maat van jouw aanvraag. In 2019 mochten we 2.136 evenementaanvragen registreren. Het nieuw platform zal het aanvragen van een evenement vlotter maken, zowel voor de aanvrager als voor onze stads- en veiligheidsdiensten. In 2022 passeerden ondertussen al 153 evenementen, waarvan er 25 niet zijn kunnen doorgaan, én staan er al 328 opnieuw gepland.”
Alle info verzameld
Het nieuwe evenementenloket biedt een duidelijke vragenlijst afgestemd op jouw soort evenement. Je vindt er één plek waar alles over je evenement gebundeld zit: vergunningen, ontleningen van materiaal, subsidies… Elke aanvrager krijgt een persoonlijke dossierbehandelaar, grote evenementen krijgen daar nog een adviesverlener bij. Het loket biedt daarnaast een handige berichtenfunctie voor al je vragen. Het evenementenloket wordt zo persoonlijker, overzichtelijker en eenvoudiger.
Stap voor stap
Daarnaast hoef je niet alle vragen onmiddellijk in te vullen, je kan reeds je aankondiging van je evenement doen via het basisformulier om dan later de verdere uitwerking en details in te vullen via het vervolgformulier. Dat biedt voordelen naar planning en voorbereiding toe.
Eén contactpunt
Dankzij het nieuwe loket moet je ook maar één aanvraag doen. Het platform communiceert namelijk met alle diensten die op de hoogte moeten zijn van je evenement, zoals politie, brandweer, minder hinder, parko, ondernemen, …. Het stelt alle meewerkende stads- en veiligheidsdiensten in staat hun dienstverlening optimaal op jouw organisatie af te stemmen.
Klinkt dat als muziek in de oren? Vraag dan snel je afwijking geluid aan voor je feestje, via het nieuwe evenementenloket! https://www.kortrijk.be/evenementenloket
Foto: stad Kortrijk